måndag 18 juni 2007

ogoninflammation och tarkanaler

jag har dragit pa mig en ruggig ogoninflammation. mina ogon svider och sticks och ar ihopklibbade varje morgon nar jag vaknar.
vad har jag gjort for att fortjana detta?
googlade och fick svaret jag behovde: jag kommer inte bli blind. det ar en bakterieinfektion som gar over.
jag ar sa ofta radd for att bli blind, dov, halt, tandlos, brannskadad osvosv.
men nu vet jag att mina ogon iaf ar tryggade denna gang.

alexandra for hem imorse.
jag kopte oss varsin rosa sommarflakt i avskedspresent.
under varma dagar ska jag nyttja flakten och tanka att det ar alexandras gladje som sveper forbi. eh.
avskedet igarkvall var hart men inte forodande. vi kommer ses igen.
dock vidgades mina tarkanaler och jag kunde inte lata bli att grata nagra tunga tarar nar jag med ensamma steg traskade hem.
jag hatar avsked. avsked ar det varsta jag vet. fan for att saga hejda.

hur som helst. ryggen ar inte battre heller for den delen. men jag hanterar det bra, tack vare trevors hjalp. han bande och brakade lite i min rygg och det ar nagon muskelinflammation och jag fick nagra piller av honom och ifall smartan aterstar ska jag boka lakarbesok inom en vecka.

sommaren ar har. det luktade sverige och skolavslutning nar jag tog mig en promenad tidigare.
aldrig kommer jag glomma bjorngards skolavslutningar och nar vi sjong kalla den anglamarken i tantolunden och jag var liten, och livet problemfritt.
nu ar det annorlunda, forutom att jag markt att de flesta problem faktiskt gar att losa.

au pairandet har jag beslutat mig for att avsluta efter sommaren och nu extrajobbar jag pa appletree och har sett en fin lght vid kings cross som jag vill bo i i host.
ikvall ska jag ata tuna steak och en fruktig sallad till middag och efter det tvingar jag min kare van kristin att parkhanga med mig.
livet ar bra anda, trots infektioner och farval och jagvetifan.

1 kommentar:

  1. HAHA! Kommer och tänka på när du trodde din hand nästintill skulle ramla av pga ett myggbett när jag läser det här.

    & du får inte ha linser när du har ögoninflammation, den går inte över då, eller så kan det bli helt cp. Och så måste du slänga de linser du använder.
    sen går det över rätt fort. PUSS

    SvaraRadera