måndag 24 november 2008

en frisk fläkt galnakosjukan?

hej bloggen. idag mår jag äckligt illa. jag har gått runt med en stor klump i halsen som väntar på att få förlösas och istället bli en flod av spyor. en flod av spyor är ingenting jag vill ge med mig så därför går jag nu här och trycker ner klumpen och tycker synd om mig själv.

jag hatar när jag drabbas av åkommor så som huvudvärk, illamående, kramp eller helt vanliga trötthetsfenomen. främst för att jag blir så otroligt rädd att jag är sjuk på riktigt. detta illamående har i min hjärna kunnat vara aids, oönskad graviditet, blodförgiftning eller ännu en oönskad graviditet.
läste om en kvinna som fick blodförgiftning i new york. hon fick amputera båda armar och ben för att prognosen olyckligtvis ställdes för sent. tänk om jag måste amputera bort någonting? eller om jag har aids?

jag befinner mig i verklig knipa med andra ord,
dessutom är det någonting fuffens med min blodcirkulation dagar som dessa. var gång jag låter mina händer vila från jobb eller tangenttryckningar så domnar min tumme. den bara svalnar av och börjar pirra och jag kan bita hur hårt som helst i den utan att jag känner ett minsta knyst. för att få liv i den igen måste jag spola den under kokhett vatten i tio minuter och då börjar den sakta få tillbaka känsel och rörlighet. har jag kanske fått en blodpropp? kommer jag dö och är det därför jag mår illa nu för att jag har dålig blodtillförsel till mitt huvud?

satan.
har försökt ligga ner och vila tillsammans med lugnande musik, men musiken blir istället läskig och hotfull och texterna konfirmerar att jag nog säkert kommer tyna bort eller dö en snabb och ensam död.
jag tror jag ska boka in ett läkarbesök innan veckan är slut, annars blir jag nog galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar