onsdag 26 maj 2010

åt lampa, satt i halsen

hej blogg! vaknade för en stund sedan med ett leende på mina läppar och en känsla av frihet i min kropp.
jag har inte varit full eller bakfull på en evighet och detta gör mig verkligen gott. jag går omkring och gosar mig i mitt liv och de möjligheterna jag har framför mina fötter. ett mirakel måste ha skett för helt plötsligt väntas mig två långhelger i juni och jag kan passa på att dra de där helgerna i europa som jag drömmer om. först gäller det bara att prioritera. jag är ju som en säck velmjöl och kan sällan bestämma mig men då min vän spontaniteten alltid legat mig gott om hjärtat så pustar jag ut och förlitar mig på ödet.

sitter i skrivande stund och andas in lite gammal billie the vision and the dancers och tänker att detta nog blir den bästa sommaren på länge. jag vill bara dansa! dansa genom bergen, dansa på jobb, dansa till och från spännande resmål, dansa fram hösten och sedan helt plötsligt stoppa dansen och ta upp foton från min magiska dansanta tid och sedan bara minnas och le och skratta åt att livet är som en dans på rosor.

ikväll hostar weekday vip-kväll och jag ska sälja ut jeans till den ynka tvåhundringen. att döpa eventet till "vip-kväll" känns dock aningens fjantigt. alla som får ikväll handla är alltså väldigt vikiga personer. för vem? företaget? ja, kanske.
lassar för er, som blir utan billiga jeans, en annan sommarböna med "vip-tema". vi ses, ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar