tisdag 11 maj 2010

bygga stege/gräva grop

tjena blogg! idag har jag tänkt på framtiden.
ofta brukar jag leva livet efter "the flow" men just idag kändes det som att jag faktiskt borde börja strukturera mitt liv för att få mest möjliga njutning utav det. gjorde en karta där jag placerade mig själv i mitten. därefter familj, vänner, ställen jag bott på (det har hunnit bli rätt många), saker som format mig och slutligen vad jag vill åstadkomma i livet.

fastän att jag kanske inte jiddrat mycket om nyc på den sista tiden så är det fortfarande vad jag drömmer om då jag sitter ensam i mitt rum. vi snackar inte party-nyc där man krökar fem dagar i veckan och ser schysta gig stup i kvarten. nej, ni vet "här bor jag och handlar mitt toalettpapper-new york"!

tror jag håller på att lägga "grundstenarna" i min "vuxendom" just här och nu och det är dem jag vill fortsätta placera i nevvan. jag pallar liksom inte att singla omkring mycket längre. det är skitnice nu men livet är små godbitar i vardagen, inte bomber och granater dygnet runt! just här och nu jobbar jag, säkrar mig en något sånär ekonomisk trygghet, växer till mig.
det är det okej att ibland supa och spy, svär och hånga. jag är ung, och livet är långt men om tre år, i new york tänker jag att det blir annorlunda. förhoppningsvis är jag över hela stadiet som påstår att hela grejen består av att underhålla sig till yttersta gränsen.

jag vill få min utbildning jag drömmer om, skaffa lägenheten jag kan tänka mig att spendera resten av livet i, träffa snubben jag kan tänka mig att pola med längre än tills han blir tråkig, gå till samma jobb var dag, lära mig uppskatta en helt halvtråkig vardag. ja? kanske låter det mossigt men mossa är bra och så vill jag ha det (såsmåningom)

holymoly vilket pladder. vi har druckit avskedsöl i sophies ära och jag är aningens salong men förhoppningsvis hänger ni med i tankegången. innan jag spårar totalt avslutar jag här och nu. vi ses!

1 kommentar:

  1. siiriii!!!jag vill vara med dig i framtiden!!/en som inte kan leva utan dig och som pratar skånska

    SvaraRadera