fredag 14 maj 2010

den fina sidan maj

hej blogg! vaknade helt torr i käften med smink överallt. ringde stina och vi gick ut.
solen sken i teaterparken, vi hade filtar, jordgubbar och iskaffe. sedan kom li och håvard och vi förflyttade oss till nygårdsparken där grillen tändes på och någon kastade vattenballonger men kolet stod i glöd och ingen blev skadad.

när solen gick i moln hoppade vi in på biografen för att se tobey maguire göra sin hittills bästa roll i en relativt förutsägbar (men ack så smärtsam) krigsrulle. mina tårar rann och jag tänkte på hur mycket jag tycker om mina vänner och min familj.
sedan tog filmen slut och då ringde julia som precis kom till stan så vi rökte cigg och tittade på bergen och alla ljus och jag tänkte att jag är glad för allt jag har och för att mitt liv, i förhållande till många andras, är väldigt bra. sa hejdå till bullan och på vägen hem tänkte jag att jag skiter i om de som inte känner mig tycker jag är liten, svensk och jobbig.
det är vår och jag har en miljon vänner plus lika många syskon och sedan min far som ändå betyder mer än kidsen på vamoose som nog mest ändå snackar skit om folk för att det är kul.

såg mig nyss i spegeln och min näsa har blivit röd av all sol och jag är trött som ett djur men tänkte lyssna lite på håkan innan jag somnar. sedan ska jag drömma om alla söta snubbar på denna jord och om emmaboda, den nalkandes sommaren, dagar som denna och lite hångel på ett vardagsrumsgolv i new york. god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar