söndag 16 maj 2010

som de gör i stavanger

hej blogg! precis när jag slutit mina ögon igår traskar stavangerpacket in genom ytterdörren för att festa efterfest.
la tre kuddar på ena örat och lyckades somna fastän att basshunter återigen dånade genom högtalarna i vardagsrummet. vaknade två gånger utav att främmande folk klev in i mitt rum för att fråga om jag sov och var toaletten låg. tänkte till en början bli arg men ändrade mig då jag kom på att dessa människor bara firar in sommaren och färdiggjorda tentor. party hardy, young kids!

har jobbat från tolv fram tills nu och om ett tag planerar jag och emelie att traska bort till landmark för att se ungdomskulen.
själv har jag alltid trott att ungdomskulen uttalas "ungdoms-kulen" typ som en liten glaskula/silverdank för ungdomar. idag berättade dock eivind att ungdomskulen är norrmännens ord för högstadiet (skulle även kunna heta ungdomsskolan). jazzigt!

anyway, imorgon firas nationaldagen i detta land och det känns helt sjukt att ett helt år hunnit gå sedan sist.
tiden flyger och nu är det dags för mig att göra mig representabel. vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar