fredag 21 maj 2010

ostrukturerade vanor

hej blogg! som planerat gick jag upp i den knappa gryningen imorse. klockan var inte ens sju och jag var redo att möta dagen!
skulle precis koka kaffe då min säng började skrika att jag behövde mer sömn så jag kröp tillbaka ner under täcket och sov två timmar till istället för att jogga, städa och njuta morgonen på bästa sätt.
stackars fina morgonstund kan man ha tänkt, vilken morgonnit! nu i efterhand tänker jag dock att de där två sömntimmarna gav mig energin till att orka köra en fjortontimmars lång arbetsdag istället. jag är alltså inte vidare ledsen över försummad kvalitetstid med mig själv. arbetstid är ju pengar och kvalitet är de skojiga nöjena jag kan unna mig för de intjänade hundralapparna. way to go!

anyway. påvägen hem från la restauranta så råkade min telefonix slumpa fram lite gammal god okkervil river-dänga.
jag nynnade med och trallade lite lyckligt förbi alla fyllon på nygårdsgatan och nu när sommaren, i princip, är kommen känner jag att jag verkligen inte har någonting att sörja. bra för mig.

nu en god natt. hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar