lördag 14 januari 2012

de vi naivt trodde kunde springas bort

gumorgon blogg! de senaste dagarna har jag promenerat en del i förebyggande syfte och min rygg har känts okej sedan jag startade. igår slog dock promenaderna och kroppen i samlad trupp tillbaka och jag fick ont i mitt högra knä istället. så himla tråkigt att ryggproblem leder till knäproblem som i sin tur leder till problem med anklarna, det hade jag inte riktigt räknat med. så nu sitter jag här med en nylonstrumpbyxa virad runt mitt högra knä för så har jag sett att de gör på tv. inbillar mig att knät redan känns bättre men jag kan inte klura ut varför det egentligen skulle göra det. konstigt.

idag flyttar anna till skåne och det ska bli ruskigt kul att ha henne här. anna har liksom kommit och gjort mig sällskap lite runt omkring i världen då jag minst av allt räknat med det. först kom hon upp-poppande i london och sedan var hon hux flux i bergen, nu styr hon kosan mot lund efter att hon stoppat en natt hos mig. nice!

jag har föresten fått jobb, på melvins! det känns sådär jättebra och jag har som tidigare nämnt verkligen saknat att jobba på café. alla verkar väldans trevliga och caféet är sådär gemytligt och mysigt. nästa vecka ska anna å ge mig en utbildning och jag är taggad till tusen! innan dess ska jag dock hinna läsa hundra böcker och skriva hundra reportage och bokrecensioner så jag antar att det är bäst att jag sätter igång då. vi hörs förmodligen senare. hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar