tisdag 31 januari 2012

farväl min bästa vän, kommer du någonsin tillbaka igen?

god morgon bloggen! åh jag sitter och dricker kaffe. och röker mina sista morgoncigg någonsin. det känns så himla vemodigt. och tråkigt. gud vad jag kommer sakna morgonstunden med cigg, kaffe, musik  tillsammans med ett mysigt mörker. försöker inte dra någon tråkig metafor här för jag brukar verkligen sitta och kurra i mörkret fram tills kaffet hunnit slå in och lungorna börjat tröttna på att andas.

morgonciggen är dock min trevligaste cigg såsom kvällsciggen eller ciggen man får ta efter att ha hoppat av ett flyg på andra sidan atlanten. alla ciggar brukar förvisso vara ganska nice, åh jag älskar ju att röka! varför ska jag byta mina bästa vänner mot ett liv som förmodligen är tusen gånger mer hälsosamt? det känns som att jag förlorat på travet ungefär. inte för att jag ens vet hur man spelar trav eller på trav eller i trav eller vad man nu gör med de där hästarna men jag kan ju föreställa mig när ens favvohäst kommer sist.

sedan har vi förvisso alla fördelar med att slänga tobaken i toaletten; jag kommer (förhoppningsvis) sluta hosta. och tjäna 1,5 miljoner kronor på hundra år. och typ kunna springa mer än tio meter utan att bli andfått. sedan slipper jag ju också att planera hela mitt liv och alla dess aktiviteter efter cigaretterna. jo det här blir bra. viktor, som relativt nyligen slutade snusa, har lovat att vara min mentor. bra.

nu ska jag brassa på lite i munnen. (eh) jag hör av mig då jag börjat bli hysterisk. farväl, vi ses på andra sidan!

-

givetvis kommer jag inte tjäna 1,5 miljoner. jag kommer spara dem.  i madrassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar