lördag 21 januari 2012

tidigt en lördag hör till ovanligheterna

god morgon bloggen! igår gick jag och la mig redan innan hunnit slå halv tolv och nu är jag alltså vaken igen, redo att möta mitt jobb och världen. sitter och dricker kaffe och är på mitt vanliga morgonhumör där allting är underbart och magiskt och stort och lite läskigt. drömde att jag, lovis och julia var på ett stort fartyg där vi skulle sno ett vardagsrumsbord som såg ut som det jag har här hemma. det var bara två av oss som hade biljetter och kunde komma på igen så lovis fick stå och hålla vakt. slut.

the cure har förresten blivit bokade till primavera nu och det blir nog festligt. efter att jag och viktor såg omd i london för några år sedan så har jag dock blivit lite avskräckt till gamla band som gör comeback. det känns som att det sällan blir bra när de nu som äldre män (eller kvinnor för den delen) står och gör "sin grej" fast typ trettio år senare. mja.

nästa helg åker jag till stockholm för att fira att jag föddes en kall januarimorgon för tjugofem år sedan. redan nu på onsdag ska vi dock skåla för ålder och vishet som kommer i samlat paket. kom och var med på någon av tillställningarna va! nu är det dags för mig att kila vidare här men vi hörs senare. hepp!

1 kommentar: