onsdag 11 januari 2012

januari är onsdag eller så är det tvärtom

hej bloggen! nu har jag fått ont i min högra halsmandel och det onda letar sig så även listigt upp till mitt högra öra, vad tror ni det betyder? är det ett budskap eller bara vanlig streptokocker som väntar på att få hugga till? hur som helst så käkar jag antiflammatoriskt och håller tummarna för att jag inte ska bli sjuk eller nåt. det hade ju varit trist. kanske är det dock ett tecken på att jag kommer vinna på lotto och då håller jag tummarna för att jag gör det också. inte för att jag spelar lotto (vad är lotto?) men man kan aldrig vara riktigt säker.

lyssnar på shearwater och ska ge er min favorit bara för att den är så fin. en gång såg jag och johannes hallman shearwater i oslo och de spelade denna låt, home life, på nån hemmagjord gitarr de typ gjort av ett pingisbord. då fick jag tårar i ögonen för att det var så vackert. när jag bodde i stavanger för typ tre år sedan så brukade jag gå upp åtta minuter tidigare så att jag kunde lyssna på den en extra gång innan jag började jobba. då började jag jobba klockan sex på morgonen så ni kan ju föreställa er hur tidigt jag gick upp. jarå. god dag!

2 kommentarer: