onsdag 4 januari 2012

jag tappade en ring, en fundering

hej blogg! det är natt men jag varken kan eller vill sova. det känns som att jag väntar ut någonting samtidigt som jag njuter av natten och att jag ensam kan sitta och fundera på allt jag vill fundera på tillsammans med min nypressade apelsinjuice och den där koppen te.

jag vet inte vad jag väntar på eller sådär konkret funderar över, men någonting är det nog. hade nog velat att tiden kunde gå lite snabbare och att våren redan var på ingång. hade velat att livet redan gått vidare och att framtiden fanns på plats här och nu. hade velat att jag skulle fått börja plugga på riktigt nu på måndag. jag hade också velat vara kär i någon och jag hade velat att vem det än var också var kär tillbaka. hade velat att lovis och pillan och lasse och ali och julia och amy och simon och sofia och emelie och några till hade velat allt jag vill med mitt liv och att vi tillsammans hade kunnat drömma om det som komma skall i glasgow och nyc. så mycket vilja va? och dåtidssvenska trots att jag ju lever i nuet och borde fokusera på vad som faktiskt är här och nu. men vad är här och nu? ba vem är jag och vad håller jag på med?

pratade med julia om det där med att acceptera sig själv och de sidor man har men som man kanske ibland ångrar att man fick. jag kan ångra att jag så ofta säger vad jag känner och tycker och tänker och jag kan ångra att jag blir dramatisk och vild. samtidigt älskar jag ju att jag säger vad jag tycker och tänker och känner och att jag blir dramatisk och vild. det är ju jag liksom. såhär har jag varit sedan jag föddes och förmodligen kommer jag förbli såhär tills jag dör. tänk vad trist jag varit ifall jag varit en sådan som satt och plutade med min mun och inte skojade och skrattade som jag gör. ba brytt mig om ifall någon tyckte mina knasiga klänningar var fula. äh jag är glad att jag inte blev värsta torrbollen som typ dansar stelt ute på krogen och lockat håret innan. ja. jo. ok.

nu ska jag kika klart på delfinpojken och sedan ska jag spela en runda yatzy med mig själv. trots det seriösa i detta inlägg vill jag bara att ni ska veta att jag tycker om livet och jag mår bra och jag är glad förutom när ryggen gör ont. ger er en radiohead i natten. hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar