tisdag 31 januari 2012

det sista ni hör från en storrökare som lägger ner

hej igen bloggen. inläggen haglar idag men jag tar för givet att det beror på min nervositet över beslutet jag fattat. en knapp timme kvar och sedan smäller det. jag har ju aldrig försökt sluta röka innan. eller ens trappat ner på det som folk anser vara ett hysteriskt rökande. ztanng!
 jag tror det här kommer bli en sjukt jobbig process. så, för att undvika eventuella konflikter så ber jag här och nu om ursäkt för mitt kommande beteende. jag har ingen aning om hur min kropp eller själ kommer reagera men förmodligen kommer jag vara lite ur gängorna den kommande tiden. synd för mig. synd för er.

alla hjärtans dag kom förresten på tapeten då jag pratade med lisanja tidigare idag. som singel avskyr jag allt som har med denna korkade högtid att göra. kanske beror det på att den lätt bittra delen av mig hävdar att hela eventet är ett hån mot oss stackare som inte funnit den sanna kärleken ännu. hela världen trycker upp geléhjärtan och rosor i fejjat och överallt upplever jag att folk går omkring och är kära bara för att jag själv ska bli påmind om att ingen älskar mig, men det stämmer väl inte?

får intrycket av att den pariga omvärlden tycker synd om en för att man är singel och fri och har alla möjligheter i hela världen. man ba ah jag kan åka till mexico och gå en hundraårig skola där om jag vill för jag klarar mig helt själv och därför är det synd om mig. klart som fan att det hade varit nice att få pussas lite och hålla någon i handen och vara lyckligt kär och hela faderullan men det är ju inte som att jag ligger hemma och gråter för att jag inte befinner mig i den situationen nu. man ba tager väl vad man haver och om ingen snubbe vill dricka vin och hångla med mig den fjortonde februari får jag väl glo på blue valentine och dricka vin med mina vänner istället.

anyway, ska slänga ihop en kopp te och sätta mig och räkna ner minuterna samtidigt som jag tänkte unna mig en sista 40 minuter lång kedjerökning. den är jag värd efter snart tolv år som rökare. message to bears släppte visst januaris bästa skiva och ett smakprov på det langar jag här, vi hörs då:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar