tisdag 28 juli 2009

lite problem med lungorna bara

hej blogg! jag har blivit sjuk igen. igår kom feber och muskelvärk, hostan molnade upp sig och jag fick ont i lungorna.
någon gav mig en oroväckande hint om att jag är sjuk för ofta. är jag? har faktiskt aldrig tänkt på att jag drabbas av sjukan mer regelbundet än någon annan, men kanske gör jag det? orättvist om så fallet skulle vara!

hursomhelst, lungont har jag, och problem med andningen. har rökt två cigaretter på hela dagen och för första gången i hela mitt liv funderar jag på om jag inte borde droppa rökningen för gott. inte just idag, men snart. verkligen försöka på riktigt!
jag vill inte dö av lungcancer, inte heller få någon lunginflammation, en sådan som doktorerna vill förknippa med svininfluensa och konstgjord andning. försöker vara lite blödig och skickar en stilla tanke till någon högre makt om snar tillfriskning. kom igen! jag har ju i åtanke att sticka till emmaboda imorgon. i detta skick kan jag glömma den tanken. röv.

however, stockholm var så bra den här gången. träffade vänner jag inte träffat på evigheter, glassade och hade det bra (något jag heller inte gjort på evigheter eftersom jobb och jobb ständigt barrikerar mitt liv i övriga fall). jazzigt!

-

i mitt horoskop står det föresten att "en välbärgad älskare kommer vilja ta med mig till de mest romantiska platserna".
vad vill nu detta betyda? välbärgad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar