torsdag 16 juli 2009

fånga stunden!

sitter i ett halvsläckt vardagsrum och lyssnar på marissa nadler. imorgon kommer min far och min bror på besök och jag har städat i ordning det som behöver vara i ordning.

funderar på att hoppa på random kurs i new york i januari. en sådan där halvårskurs som mest av allt är kul, men samtidigt aningens lärorik. typ ett halvårs författarverkstad eller litteratur eller något sådant. jag vill verkligen studera och utveckla mig i livet, på den mån studier utvecklar en, samtidigt som jag behöver få vara lite ung, fri och levande en stund.
malmö känns fortfarande som en relativt stabil punkt jag har att se fram emot, jag planerar fortfarande att investera i bostad och hela köret, men nu i vår så behöver jag nog få njuta lite av min ungdom innan jag sätter mig bakom skolbänken på allvar, en plats jag förmodligen kommer sitta på de resterande år talet "tjugo" kan erbjuda mitt liv.

new york känns som en god plan. sex måndader i amerikatt! efter det malmö där det väntas efterhalkade gymnasiestudier och engelska på en nivå dit bara högre makter tar sig till. när jag väl ansöker om universitersplats i nyc tror jag bestämt att "cultural reporting and criticism" skulle passa mig utmärkt men det dröjer väl två år innan jag väl är redo för ovan nämnda. aja, drömmar och visioner finns det gott om, kanske jag skulle ta och fokusera på nuet och det sista avsnittet av twin peaks. farväl agent cooper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar