onsdag 8 juli 2009

med flottigt hår och stjärnor framför ögonen

vilket deppmode. jag jobbar femton timmar om dygnet och deppar resterande nio. varför finns det inte en endaste ynka själ i denna stad som kan muntra upp mig med lite intellekt eller fixa idéer? hallå, jag vill klä in mig i bubbelplast, klättra på hustak, ha konfettikrig, se spännande utställningar eller åtminstonde ha någon att kunna diskutera haruki murakamis romaner med.
ok, det verkar väl finnas en del hygglo prickar här i denna håla, men i slutändan så är dessa "hygglon" ändå torrbollar som föraktar den som drar skämtet aningen för långt. jag orkar verkligen inte.

-

tanken slog mig nyss att det kanske är jag som är föraktaren. den som ser ner på alla stackars satar här, just för att de inte tagit sig längre än hit. så får isåfall vara fallet, jag är trött på torrbollar och sådana finns det hur som helst många utav här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar