onsdag 4 juli 2007

en favorit blir en annan favorit

i sondags beslutade jag och kristin oss for att hyra film.
efter att ha ognat igenom ett halvtaskigt register sa beslutade vi oss for att ta med oss starter for ten hem. for x antal ar sedan kopte jag boken pa stansteds flygplats efter en osterrikeresa. jag alskade boken och hoppades da att den skulle filmatiseras, vilket den ocksa gjordes forra aret.
resultatet var over forvantan. fran bokfavorit till filmfavorit. plus att james mcavoy inte ar helt fel heller. jag vill tipsa om bade boken och filmen.

igar tog vi oss till coronet cinema och sag en annan skapelse.
la vie en rose, filmen om Edith Piaf och hennes liv. oj vilken kvinna och oj vilken film.
jag satt med tarar i ogonen storre delen av visningstiden.
nu vill jag veta allt om Edith och hennes liv. parisdrommar blev inte direkt mindre efter att ha sett detta verk, trots att filmen ar hjartekrossande och extremt sorglig. vi far val se..

idag extrapassar jag astrid med vanner.
det ar skrammande tyst fran nedervaningen, dar de sma liven huserar som bast.
jag har mer eller mindre panik over kommande host. vad ska jag gora? har kommit fram till att det ar manga ganger for laskigt att aka sjalv till paris, sa jag hoppas pa att alexandra och kristin foljer med, som vi halvplanerat.
samtidigt som betygsangesten jagar mig. jag vill inte tanka pa det, men nagonting svart forfoljer mig och mitt hjarta dunkar snabbare mest hela tiden. jag maste styra upp mitt gymnasie.


samtidigt som jag raknar ner dagarna tills avfard sa regnar london. jag har saker att fixa, men ar konstant trott och orkar knappt forbereda en kopp te. jag orkar ingenting nufortiden, jag ser inte sa stor mening med nagonting och jag vill bara gomma mig bland filmer, bocker och te, som jag inte orkar brygga. vad gor jag egentligen med mitt liv?

1 kommentar:

  1. hej! Jag emmaboda är så gott som spikat, jag har tagit ledigt från jobbet iallefall så får vi se, jorun också. Du ska också dit eller?

    SvaraRadera