torsdag 5 juli 2007

min kare van domestos

okej. annu en vecka passerad sedan forra torsdagen och det ar aterigen dags for mig att plocka fram domestosflaskorna och spraya huset rent.
till en borjan tyckte jag domestos var en vanlig schysst kompis som inte sa sa mycket.
typ lite halvrolig/halvtrakig, men enda ratt okej. jag har andrat den uppfattningen efter 10 manader ihop med honom.
domestos utger sig for att vara bra, palitlig och ganska sa billig. i vissa lagen stammer det helt medan han i andra ar helt forjavlig. han gor mitt har porost och far min stackars nasa att nysa hejvilt. lita aldrig pa domestos!!

dromde suspekta drommar om rokforbud inatt.
for att fa roka var man tvungen att skriva pa en namninsamlig, vilken vi vid ett senare skede skulle skicka till george bush.
jag vagrade skriva pa listan, fast jag ar ganska sa tjenis med cigaretter och tobaksindustrin.
i straff fick jag bo pa en kyrkogard som egentligen var en bibliotekspark.
jag satt dar pa garden/i parken och rokte och helt plotsligt kom jag pa att jag var i paris och att jag faktiskt var tvungen att rusa hem.
sa jag rusade hem och hemma hittade jag hundra uppblasta luftmadrasser. sedan vaknade jag.

jag tror drommen har nagot med det riktiga rokforbudet att gora. den forsta juli infordes det har i england och man far inte roka pa restauranger, pubar, klubbar, dansgolv etc.
knivigt, men det klarar vi!

sedan fick jag veta att det aven ar olagligt att roka i busshallplatser utomhus, under utomhustak, du far heller inte sta i en port med en cig i mungipan, och rakna med £80 i boter ifall du trycker dig mot en husvagg samtidigt som du forsoker tanda en blot cigarett och skydda dig mot sporegnet. what a wonderful world...

2 kommentarer:

  1. Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

    SvaraRadera
  2. haha, jaaa domestos.

    Upptæckte till min stora glædje att vi har "pledge" på jobbet. Den dær træskyddsprayen. Går och putsar typ hela tiden. Ala blir typ irriterade på mig før att jag stædar før mycket. ush.

    Emmaboda. jess.
    Vi ses om två veckor och tre dagar! :))))))))))

    SvaraRadera