tisdag 10 juli 2007

nar nervositeten smyger sig pa

igar beslutade jag mig for att dumpa gamla trasor och satsa pa nytt istallet.
med ett halvt hopp gick jag till retro clothing och forsokte pracka pa dem mina gamla avdankor.
efter tio minuter gick jag darifran 46 pund, i vouchers, rikare.
vilken forhandlare/saljare/affarskvinna jag ar!

med 46 pund kan man fynda mycket i de olika retro butikerna.
jag traskade muntert in i butiken pa notting hill gate och strosar omkring pa nedervaningen i nagra minuter, innan jag beslutar mig for att aven besoka overvaningen.
dar uppe sitter en snygg kille i kassan och mitt hjarta borjar sla som om jag just sprungit maraton pa 5 mil.
killen taggar varor och marker inte ens att han har kunder pa det ovre planet, men trots detta smyger jag forsiktigt ner for trappan och valjer att helhjartat agna mig at nedervaningen istallet.

inget av intresse i butiken sa jag gar till retro nr 2.
dar fyndar jag en klanning och en vaska for det sammanlagda priset av 6 pund.
sa har star jag. med 40 pund till overs. mina fingrar kliar, och allt jag vill ar att spendera vouchers samtidigt som jag ar for feg for att besoka overvaningen i butik nr 1.
tillslut samlar jag mod och smyger upp. killen taggar fortfarande varor, och ger mig inte ens en blick och jag hittar ett par snygga/fula gummiskor som jag sedan betalade 15 pund (i vouchers) for.

nu efterat kan jag lungt saga att besoket pa overvaningen var bland de basta overvaningsbesok jag gjort, men jag skulle nog inte vaga mig tillbaka upp dit idag.

aja.
emmabodabiljetter ar fixade. jag, alexandra, sofia och kristin kommer bli en grym fyra och sa hoppas jag pa att sandra och jorun vill vara med och bilda sexan istallet.

hejsvej!

2 kommentarer:

  1. Ja men åh, det var då en rejäl slant med pund du fick. du är mig då en riktig affärkvinna!
    Jag saknar dig också!! Men snart, snart ses vi. aah det kommer bli så värt! <3 döden att jag jobbar så mycket bara, men vi måste liksom klämma in det ändå, annnars vore det döden. och dödens död är inget man vill!

    SvaraRadera
  2. todeloo! barca var en perfekt stad, förutom alla fula män. men det gjorde inte så mycket. jag har en snygg redan.. som du får se på emmaboda.. vi ska nämnligen dit. och Jorun. Vi köpte biljetter i går morse så vi har inte planerat så mycket, förutom att jag mest förljer med som accerssoar till mattias ( babens namn) och hans vänner, så om vi bjuder in oss i erat camp är inte så säkert, däremot hälsar jag gärna på. Ofta. Men du vi hörs! Nu ska jag plocka blåbär, är hemma hos mamma o pappa..
    Ses Snart!

    SvaraRadera