fredag 14 mars 2008

mitt i pausen

igår trodde jag mig ha en bra dag men denna toppar nog ändå.
även fast jag bara sovit sex timmar inatt och arbetade fjorton och en halv timme igår så är jag på strålande humör. det är sjukligt fint väder ute och livet känns så lekande lätt. jag är hemma på paus och när jag slutat vid två tänkte jag ta en timme ute i den varma solen innan jag förmodligen hoppar på arbetspass två för dagen. det enda jag kan klaga på är mitt sår som gör sjukligt ont. jag kommer emot det hela tiden och det blöder konstant (?). jaja.

nästa vecka har jag tre betalda dagar i ledighetens tecken. vad ska jag underhålla mig med? lovis åker hem och jag blir själv i en dryg vecka. kom och hälsa på!?
på torsdag har iofs michelle påskfest vilket blir kul, men påsk, vad är egentligen det? ägg? jesus?

jag har minnen av påsken från när jag är liten.. hos mamma fick vi olika ledtrådar som ledde oss till ställen där nya ledtrådar fanns. när hela proceduren nått sitt slut satt vi tre ungar (jag och mina två syskon med namn på s) och glassade varsit påskägg. hos pappa fick vi antingen fisk, fågel eller mittemellan som nyckelord och efter två timmars letande avslöjades det att äggen låg i fågelholken tre meter upp i ett träd (ok jag var väl typ tretton då). nu finns påsken knappt i åtanke och egentligen borde jag sysselsätta mig med lite äggmålning ikväll för att hedra mig själv som blivit stor och ansvarsfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar