söndag 23 mars 2008

nu händer det grejer

för andra gången denna vecka så snöar det i stavanger. vita stora flingor saxar omkring i luften utanför och allt känns, av någon anledning, som i en romantisk vintersaga. har spenderat en dryg timme med regina spektor och vi har tillsammans stirrat ut genom fönstret och rensat våra hjärnor.
ska om en stund klä på mig varma och vinteranpassade kläder och ta en promenad längst havet. om man kikar riktigt långt och länge ser man hela vägen till new york och norge kan verkligen det där med att förmedla frihetskänslan.

inatt när jag knatade hem genom kylan passade jag på att ringa polisen för att varna om att blottaren förmodligen är ute och husar på pedersgata mitt i natten. jag deklarerade att jag varken var rädd eller hade sett honom, men tipsade dock om att de borde skicka en spaningsbil eftersom vi mött honom varje lördag vid samma tidpunkt mitt och polisens samtal ägde rum. ingen spaningsbil kom och en halvtimme efteråt fick amy se en skymt av detta bara könsorgan. vad är grejen? men blottaren, och med polisen, med allt? jag blir så upprörd!

när jag vaknar imorgonbitti är lovis hemkommen med högtalare och kniven i hjärtat. jag längtar. den fjärde låten har jag föresten slopat för nu denna söndag styr istället något helt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar