tisdag 11 mars 2008

äntligen dags

igår inträffade något sjukt i vårat hem. jag hade lagat en spenatpaj som stod och frodades i ugnen när hela ugnen plötsligt sprängdes!
det är verkligen inget lurendrejeri jag försöker dra till med utan ugnen ba: poff!
ingen kan förklara vad som hände men nu har vi glas överallt och ett skelett av en ugn kvar. hyresvärd rolf var här idag och klagade på diverse fel han tycker vi sysslar med och ifrågasatte explosionen. då jag förklarade att det bara sa poff kollade han skeptiskt på mig och jag tror att jag nog inte är roffes favorit iaf. inte mycket att göra över den saken och han får faktiskt skylla sig själv över att han hyr ut ett fallfärdigt och lättantändligt ruckel som han nu tvingas rusta upp.

till nåt annat.. idag har jag klarat ännu en dag som ansvarig för the bread. vilket slit. jag hade verkligen ingen aning om hur mycket ansvar denna position innebär, fast jag antar att jag vänjer mig och det är faktiskt sjukt mycket roligare att få bossa runt över folk istället för tvärtom. nu väntar mig tolv timmar imorgon, fjorton torsdag, tretton fredag och åtta lördag men det kopplar jag bort och tänkte nu istället njuta av det bästa jag vet i en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar