fredag 7 mars 2008

när sakerna växer

hejsan bloggen och ni andra!
jag sitter hemma i vårat relativt nya rum och lyssnar på band of horses och önskar sol och varma vindar. malin har just varit här uppe och vi har ätit en gemensam frukost. vårat rum har blivit riktigt gosigt och jag tänkte njuta av min halva lediga dag genom att bara ta det lungt och fortsätta mitt sommarönskande.

i förrgår blev jag erbjuden löneförhöjning och en aningens högre tjänst. jag tackade ja och påbörjar min brödutnildning på måndag. jag ska bli brödansvarig. kanske ingenting jag direkt strävat efter, men det ser iaf inte dåligt ut på mitt framtida cv och att jag dessutom får några kronor mer i timmen är iaf ett plus.

tänkte att jag hade tusen saker att berätta om eftersom jag inte uppdaterat denna pärla på några dagar, men nej. jag jobbar, betalar räkningar, sover och äter. har varken tid för speciellt mycket dator eller speciellt mycket yatzy. imorgon är det internationella kvinnodagen och vi ska på seminarium på tou scene innan bof spelar här. i övrigt så har jag semester i maj och då tänkte jag packa väskan och tåga till hässleholm där siesta hålls. vi ska bo hemma hos malin och på söndagen sker återföreningen med linda och pernilla. då är det sommar.

-

måste tillägga att ready for the floor med hot chip just nu är det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar