lördag 1 mars 2008

den stora flytten

jag har lyckats fånga en ny ovana..
var gång jag ska dricka en kopp te, lyssna på en låt, ta en cigarett osv. säger jag: bara för att jag älskar te, bara för att denna låt är så bra, bara för att jag är värd en cigarett osv osv, högt för mig själv. varför gör jag det? folk har nu kommenterat detta för mig flertalet gånger, men jag kan verkligen inte sluta. märkligt.

tvillingparet som jag för några dagar sedan konstaterade vara tvillingar är nog allt förutom just tvillingar. de är verkligen två helt olika människor med olika hårfärger och olika kroppslängder och då kan man börja undra varför jag fick för mig att de var födda samma dag, samma år och av samma kvinna. märkligt.

nu ska jag styra upp mig själv inför kvällen. vi har avskedsfest hemma och jag ska ha på mig mina fina kläder jag lyckades panikshoppa igår. imorgon bor jag i ett nytt rum med loke samtidigt som linda och pillan sitter på tåget hem till hässleholm. bra på rummet, synd på dem. aja.

1 kommentar: