tisdag 20 oktober 2009

en speciell kollektion

godmorgon blogg! sitter och lyssnar på the mountain goats senaste platta i köket med en kopp kaffe.
det är fint och låter mountain goats men jag har ännu inte hunnit ta till mig låtarna och so far är det faktiskt inte så speciellt som the mountain goats tidigare varit.

i lördags var jag i bergen för en kort stund. tittade på två rum som båda var motsatsen till höjdare. synd för mig.
förvisso vore det dumt att tacka ja till första bästa jag tyckte var okej, men det känns som att jag måste sänka mina standarder ytterligare ifall jag ska bli åtminstonde halvnöjd. mitt mest relevanta krav är goda förvaringsutrymmen för kläder och i bergen är rummen små. 10 kvm! hallå jag får knappt plats med tre par dojjor och en säng på 10 kvm? aja. det löser sig.

idag jobbar jag dubbelt igen men imorgon unnas mig en sovmorgon och jag tänkte vakna av mig själv långt efter att väckarklockorna normalt skulle ha ringt. har föresten slutat dricka alkohol. inte sådär radikalt att jag aldrig får röra en öl, men just nu mest för att jag verkligen inte kan uppskatta en fylla i dagar som dessa. jag vill bara att tiden ska gå snabbt och att december ska tåga in i mitt liv nu! sen så längtar jag hem en aningens också, någonting jag bara gjort ett fåtal gånger sedan jag flyttade hemifrån. det är dags nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar