lördag 24 oktober 2009

på våningen över

hej blogg! igår tog vi en svängom på stan efter att ha surplat lite rödtjut och lyssnat på david bowie. idag har jag arbetat fjorton bakfulla timmar och nu vill jag mest gråta över mitt miserabla liv.
stavanger alltså, jag hatar den här hålan! jag hatar folket som hänger ute på alla skitställen jag hänger på och jag hatar folket som hänger på alla ställen som är ännu skitigare än de skitställen jag hänger på. ge mig ett hem i bergen, gör slut på min våndan!

när jag kom hem stod det en naken kvinna i köket på våningen över. grannen ovanför kom ner och bjöd mig på fest som jag direkt tackade nej till. horträsket där uppe undviker jag ända in i graven. nån polsk brud med saggiga manskläder från trettonhundratalet har flyttat in och sitter utelåst på vår trapp med jämna mellanrum och jag tror kanske att snubben ovanför driver med någon slags människohandel för på den senaste tiden har det valsat letter, ryssar, polacker och tjecker så som det flyger pollen på sommaren.

nu går jag och somnar till ljudet av andras fylla. skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar