lördag 3 oktober 2009

jag följer bara mina principer

hej blogg! ikväll skulle jag ha jobbat min andra barvakt men av andra skäl sitter jag istället hemma och lyssnar på amanda blank. (köpte hennes debutalbum idag, santogold möter katy perry är min första spontana åsikt, men jo visst är det bra!)
den sista veckan har varit busybusy. jag har jobbat dubbelt var dag men undantag måndag. kulorna har rullat in!
nu ser jag mest fram emot att bli färdig i denna stad, dra norrut och sedan skaffa det liv jag vill leva.

skälet till att jag föresten inte jobbar ikväll lyder följande:
klockan fyra fick jag ett sms från "huvudkvarteret" där de skriver att arni blivit sjuk och att jag behövs på barfloor istället. jag är inte den som bangar jobb men då jag redan jobbat sextiofem timmar denna vecka så hade jag sagt ja till barvakten endast för att få träna lite på mina barskills. att jobba som servitör var alltså inte aktuellt, vilket jag skrev tillbaka. då jag inte fick svar så knatade jag alltså ner i tron om att allt var cool, (redo för att snurra lite flaskor) men väl på plats säger "huvudkvarteret" att två bartenders är överflödigt ifall vi saknar servitörer så det var antingen barfloor eller hemgång på tapeten. jag valde hemgången. kanske är det dumdriftigt och rebelliskt men hallå, jag har verkligen ingen lust att springa runt och servera kyckling, jag vill ju blanda drinkar och tappa öl annars får det vara!

nu förmodar jag att "huvudkvarteret" är arga och besvikna på mig, vilket jag anser att de egentligen inte har rätt till.
jag vägrar vara en hund och hönsas omkring som en liten ful trasdocka och då jag sagt ja till en barvakt är det en barvakt jag ska arbeta. punkt.

nu är det dags att skruva upp volym, röka en cigarett och njuta av att jag är ledig resten av veckan. kanske man borde bli full?

1 kommentar:

  1. Du har rätt, De har fel.
    Sätt hårt mot hårt!
    / VZ

    SvaraRadera