fredag 30 oktober 2009

matematisk anledning till varför du inte bör vaccineras?

efter en liten självstudie har jag kommit fram till varför du faktiskt inte bör vaccinera dig mot svininfluensa.
av femtiotretusen vaccinerade norrmänn har sju (varav sex av dessa är kvinnor) fått biverkningar och detta enbart efter en vecka med vaccin i kroppen. resterande livstid kan alltså biverkningar som fortfarande är okända dyka upp och detta är någonting vetenskapsmännen och forskarna inte har den blekaste aning om.

i stunden då hundratusen norrmänn smittats av influensa hade endast åtta dödsfall bekräftats (nu ska det visst vara fjorton men hur många smittade det bör vara orkar dessvärre inte min hjärna räkna ut. statistiken säger dock att smittan ökat hos lärkarvakten från 21 till 43 procent de senaste två veckorna). alltså, 100 000 smittade -8 dödsfall, 53 000 vaccinerade -7 dokumenterade biverkningstillfällen! detta betyder att nästintill dubbelt så många reagerar på vaccin mot de som faktiskt dör i sjukan?

höll på att drabbas av panik då jag läste om nån brud i tjugoåren hade gått och kolavippen men sen kom jag på att jag hellre dör den enkla svininfluensedöden ifall jag nu skulle bli sjuk än att om tio år råka få försämrad hjärnkapacitet eftersom det tydligen var en biverkning läkarna i skrivande stund inte hade räknat ut. är ni med? ja då går jag och sover nu!

godnatt, vi avslutar med trailern för wes andersons kommande film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar