fredag 26 november 2010

när allt blir rent

hej blogg! weekday erbjuder 50% avslag på alla jackor och skor hela helgen inom alla avdelningar så spring och köp! själv ska jag till stockholm och fynda vintage.
det öppnade, på tal om vintage, en ny vintage-butik här i bergen idag. second love. jag hittade ett par skor för ynka trehundralappen och kommer garanterat att inte vara varm om fossingarna i vinter. synd för mina fötter men kul för mitt utseende.

fick föresten den där efterlängtade tvättmaskinen idag och jag sprang hela vägen hem efter jobb, för att få titta på den.
har redan lassat in första rundan och ifall det inte hade varit en sådan där liten jäkel med lucka på toppen hade jag i skrivande stund suttit och glott in i det spinnande hjulet. jag älskar, av någon märklig anledning, att glo in i tvättmaskiner. det får mig avslappnad och jag kan rensa huvudet på alla tankar i takt till att mina älskade kläder blir rena.

tycker mig minnas att nigella en gång påstod att det inte spelar någon roll hur mycket salt man stoppar i pastavattnet och jag råkade ha i ett halvt kilo och har käkat pasta som mest smakade salt till middag. nigellas teori är alltså en fail är glad ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar