torsdag 18 november 2010

skavsår i själen

hej blogg! är precis hemkommen från en vakt på aroma. jag jongerade med spritflaskor, käkade fotogen och stod på händer i uppvasken hela kvällen och nu är jag därför helt slut i huvudet.
det är inte ofta jag jobbar på aroma nowadays. jag har rätt och slätt blivit för klen för dubbelarbete. träningsvärken i mina armar börjar sakta gno fram och om ett tag kommer jag knappt orka lyfta en knappnål men hej, lite träningsvärk har ingen dött av!

snicksnackade med viktor som bokat biljett hit den tionde december och redan nu har jag och mina två syskon pz börjat filura på vad vi kan hitta på för skoj. akvariet? bergsstigning? tipspromenad? frisbeegolf? valjakt? älgsafari?
jag tippar på att sagan slutar såhär; middag ihop, lite öl till maten, en svängom på landmark, bakfyllebio, ett restaurangbesök osv.
lika bra, man har ju inte föds hurtig. ehe.

igår efter quizen gick föresten jag, simon och david till garage för att dela på en flaska vin. redan innan vi hunnit fram till baren hade en störig fjortisraggare spillt ett helt glas rödtjut på min oersättliga trenchcoat. ba splaff över hela ryggen, tacktack!
när han nekade sin skuld och vägrade att ens be om ursäkt så slog det lite slint i mitt huvud och jag blev argare än vad jag varit på mycket länge. vad är det för stil? jackan är redan förstörd, hur svårt kan det vara att klämma ur sig ett ynkligt förlåt till en liten oskyldig flicka som med tårar i ögonen förklarar att denna jacka var unik? människor idag alltså! aja.

neni, funderar på att dra ett avsnitt spung, för att sedan avsluta med harpan, innan min säng får sluka mig. vi ses imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar