fredag 12 november 2010

en enkel anledning

hej blogg! hat är ett starkt ord, jag vet, men om det är någonting jag verkligen HATAR så är det tjocka gamla gnidiga tanter som tror att de har företrädesrätt bara för att de är just tjocka och gamla gnidiga tanter.
idag skulle jag springa ner till mataffären i stadens lokala galleria och köpa avocado. redan i entrén så blockar en gneten jäkel hela dörren med sin rumpa. vidare vid rulltrappan hade de radat upp sig och när jag lite diskret försökte smita mig förbi så blängde de arg och tog stadigare tag i sina gamla slitna tantväskor. (inget ont om tandväskor, men en tantväska på en tjock, gnidig tant är sällan attraktiv)

anyway. när blev de sådana? ska jag också bli sådan?
okej, vi ska inte dra alla över en och samma kam. många tanter kan ju vara hur snälla och rekorderliga som helst. men de där surkärringarna de kan vi lika gärna spetta och grilla på majbålet redan nästa år.

aja. kasper björke spelar i min soffa och jag bör hoppa in i duschen. aina åker till afrika om en exakt vecka och vi dränker våra sorger i ljummen öl. hej hopp! här får ni föresten en sommarhit att drömma om afrika till, ehe:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar