onsdag 10 november 2010

under tungan hittar vi halsen

hej blogg! sitter och lyssnar på tunngs senaste album och njuter av värmen från min elden i kamin.
lyckades tillslut klura ut hur man håller röken i schack och nu slipper jag frysa ihjäl eller dö utav rökförgiftning.
brasor alltså! jag har suttit och stirrat och lyssnat och stirrat i nästan två timmar och elden fortsätter hitta på nya vägar att sluka veden på och jag kan inte låta bli att fortsätta fascineras.

stina kom äntligen hem men med halsfluss i handväskan. vet inte om jag inbillar mig men i skrivande stund håller mina halsmandlar på att svullna upp till storleken av två medelstora ägg. ska jag också få halsfluss nu? sist jag fick ont i halsen slutade kalaset med streptokocker, svalginflammation och en våldsam örongångsinflammation (?) och detta är någonting jag verkligen inte vill återuppleva. käre högre makt, skona mig!

tunngs senaste album heter föresten ...and then we saw land och det är ett fint och tralligt album jag kan rekommendera sådär när vintern nalkas. dags att köra in ännu ett vedträ i brasan, vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar