torsdag 4 november 2010

superhjältar i vardagen

hej blogg! jag har, som tidigare nämnt, förstått att man kan streama film här på internet och den sista tiden har jag därför även gjort så. förra veckan stod kick-ass och peacock på tapeten, nu laddar scott pilgrim vs. the world upp sig i min burk.
enligt rykten skall sistnämnda film ha ett soundtrack tillpassande indiekidsens öron och jag har höga förväntningar. sen är ju michael cera ganska så gölli också så detta bör inte slå fel.

när ämnet "superhjälte" nu ändå nämnts så kan jag passa på att berätta om den kommande tiden här i huset vid parken.
nästa vecka börjar "hantverkarveckan" här på strömgaten. jag och larnis ska måla skåpsluckor, fönster och vår fula "stenvägg" i köket. för er som inte sett mig live så kan jag informera om att jag är en riktig pärla på att måla om saker. man skulle nästan kunnat tro att jag var född med en roller i handen.

veckan efter nästa vecka börjar "hantverkarveckan två" här på strömgaten och tanken är att vi ska slita loss den snubbiga heltäckningsmattan i hallen och slipa fram ett vackert trägolv. hur slipar man golv? har inbillat både mig själv och larnis att detta är en bit kaka men jag vet inte? minns träslöjden i skolan när man fick fila lite på någon gammal träplanka som efter en stunds sandpappring blev en utmärkt funktionerande och len bokhylla, det borde väl vara samma sak med golvet? ja, jo, ne, ja?
ifall du har tips, råd, erfarenhet och kunskap inom området är du hjärtligt välkommen att hjälpa till, i utbyte bjuder vi på öl och blåbärssmoothies så har vi en deal?

nu ropar den där cera och jag ska luta mig tillbaka i den mossiga soffan. vi hörs sen, tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar