tisdag 16 november 2010

på solsidan

hej blogg! imorse när jag för första gången slog upp mina ögon så sken solen utanför. åh, tänkte jag! vilken underbar dag att promenera på. somnade dock om och när jag för andra gången slog upp mina ögon denna morgon så var det grått och molnigt utanför fönstret. ajdå, tänkte jag! och somnade återigen om. tredje gången jag slog upp mina ögon denna morgon så sken solen igen och tanken om att promenera svishade återförbi min tunga skalle. nu har det dock blivit grått och molnigt igen och jag funderar på att ligga hemma i min säng hela dagen och glo på spung 2.0.

vad är dealen med detta ostabila väder? jag blir helt svag i kroppen. kanske beror min svaghet på att jag druckit way för mycket kaffe men det känns av någon anledning bättre att skylla på vädret.

efter att jag sett grizzly man så växte föresten min längtan efter att se alaska. det är så satans vackert där. förmodligen kommer jag aldrig under min levande period på jorden våga strosa omkring i en vildmark full av vargar och björnar och läskiga insekter men det är fint att drömma. här får ni min finaste alaska-låt. den står port o'brien för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar