onsdag 21 april 2010

höjden av tråkighet

hej blogg! mitt förra inlägg var nog ungefär lika tråkigt som att lära sig tyska verb. schnibel scbnabel.

kan berätta att pukkelpop har haft bandsläpp igen. bloody beatroots, the xx, eels, kele (snubben från bloc party), band of horses, yeasayer, gogol bordello, foals, the national, caribou, kelis och the tallest man on earth är bara band några nya akter värda att nämna!

jag förstår verkligen inte hur pukkelpop kan ha råd med världens superline-up när festivalbiljetten sedan bara kostar ynka 145 euro. kanske betalar de ett gäng belgiska statister att uppträda falskt under dessa artistnamn? förmodligen. anyway, jag måste nog verkligen åka och alexandra börjar bli taggad hon med. helst skulle man vara ett gäng på 8-10 pers och sedan minibussa ner men av någon sjuk anledning vet jag ingen förutom mig och balle som är pepp.

tänk vad skoj att sitta i en svettig buss mitt i sommaren, dricka saft och lyssna på hemmagjorda blandband samtidigt som en liten del europa swischar förbi utanför fönstet! man skulle kunna stoppa vid en liten sjö, bada lite, grilla korv över nån brasa och spela kort i baksätet innan vi kom fram till värsta musikmeckat där hundra bra band sedan spelar! belgiska män/kvinnor kanske är assnygga också och kanske alla vi åtta-tio personer hittar våra soulmates där nere. komigen, någon som vill minibussa?

nu ska jag glo på planet earth och värna om vår magiska planet. avslutar med en atlas sound, tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar