tisdag 6 april 2010

baksidan på en fylla

hej blogg! det blev ingen lugn lördagskväll. jag och emelie snörade på oss dansskorna och gick till landmark där jag drack hundra öl och rökte lika många cigaretter. att dricka hundra öl kan vara ganska så kul för din mun, men resulterar dock sällan i någonting bra; du tappar nämligen oftast all självrespekt, dina värdesaker och ditt minne efter hundra öl!

själv lyckades jag mirakulöst att behålla nycklar, väska och mobiltelefon (värdesakerna). minnet och självrespekten förlorade jag förmodligen runt öl tio och detta är också någonting min bakfylleångest tydligt påpekat de senaste dagarna.
minns att jag berömde dj'n för god musik. vidare är jag på en efterfest där jag talar paris med främmande man och sedan säger min hjärna och mina minnen stopp. vaknade i min egen säng (med alla kläder på) i söndags och har mått dåligt fram tills nu. kan inte förnimmas några sattyg men förmodligen var det just det jag ägnade mig åt den delen av kvällen min hjärna valt att förtränga.

för att få mig själv att må lite bättre ber jag härmed min kropp, mitt bankkonto och alla drabbade utav min obegåvade alkoholkonsumtion om ursäkt! detta ska inte upprepas! ifall jag får för mig att gå ut till helgen ska jag endast hålla mig till lättöl eller cola zero. no more miss fyllekaja för mig med andra ord!

-

revolutionary road sändes, som plåster på mina bakfulla sår, i repris denna afton. kom in i slutet för att se leffe och fru winslets förhållande återigen gå i spillror samtidigt som sofia och arild plingade på med en nybakad äppelkaka. grät mig igenom vanlijsås och kanel och tänkte att de två nog förtjänar ett lyckligt slut någon gång.
nu kallar min säng och imorgon ska jag våndas på arbete igen. livet går vidare, eller vad säger man?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar