lördag 3 april 2010

som den nattuggla

hej blogg! johannes har haffat sina första bilböter och ska gråta sig till sömns medan jag filurar på att städa hela huset.
damma bort det sista av vintern och få in lite fräsh luft, nå? det slog mig att jag faktiskt bara ska bo i detta kyffe i fyra månader till. var jag sedan tar vägen är ett dilemma (för tidigt att spåna i) men jag hoppas på en trevlig tvåa i sandviken så har du en till övers; slå mig en pling, ok?

lånade boken "att skriva börjar här" utav soffan. maria küchen är författare till detta röda paket och jag hoppas på att finna inspiration till mina egna texter genom detta stycke litteratur. har precis läst inledningen som handlar om -just bloggande!
fd. bloggare katrine kielos tycker att alla bloggar måste ha ett syfte, någonting fick mig att referera till min egen sida skitsnack. mycket av det jag skiver här är oigenomtänkt, ointelligent och helt utan syfte. bör jag inrikta mig? skulle kunna påstå att bloggens syfte är att förmedla god musik men det hade varit en lögn. yadayada, en dag då ska ni få se meningsfullt dravel istället men i den närmre framtiden låter jag mig fortsätta i sedvanlig tramsanda.

tv visar revelutionary road imorgon och jag funderar på att byta ut landmark och novelty sounds mot en kväll i soffan.
leonardo är ju som sagt lite utav en storfavorit och detta är en film jag länge velat se. att kate winslet och leffe möter varandra igen bådar också gott så mina förväntningar är stora. vi får se vad som sker. fylla vs. film och vinnaren presenteras imorgon.
nu kallar en kopp te, lite papercuts och förmodligen har jag fått ordning på oredan då det är dags att kliva på bussen som skall ta mig till ännu en skitig arbetsdag. hej.

1 kommentar:

  1. Jag förstår ingenting. Johannes? bara 4 månader till ?Sandviken?

    explain please :)

    SvaraRadera