fredag 2 april 2010

passage genom vardagen

hej blogg! 41% spung och jag skrattar ironiskt åt att vårt bredband döpts till "superbest".
spenderade (går)dagen tillsammans med sofia, ugnspannkaka och harry potter. att ron weasley går under namnet "ronny" här i norge är helt sjukt. ronny? för mina tankar till nån tragisk bonnläpp med en löst kramad snus uppstoppad i övre käften. ronny!

samtidigt som jag verkligen har börjats stormtrivas i denna "stora småstad" så är det någonting som saknas mig.
främmande människor! här är det liksom samma gamla ulliga visa var helg, jag ser/träffar/pratar med samma kids, går till samma ställen med samma bartenders och dansar till samma hits spelade av samma djs.

ska jag aldrig mer få uppleva en cpfylla med främmande clubkids på en plats jag aldrig besökt tidigare? det känns som min ungdom rinner ut i sanden. jag vill utöver främlingarna få klä upp mig, klistra meterlånga lösögonfransar på mina ögon och dansa till hård electro i rökfyllda källarlokaler. jag vill fynda heta vintage-klänningar i små hippa retro-butiker och jag vill spana på snygga män med mustash. var finns retro-butikerna här i bergen? de snygga männen med mustash? de rökfyllda källarlokalerna? pernilla snackar om berlin. kanske det är dags att boka en resa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar