fredag 23 april 2010

solsken och hagel i en salig röra

hej blogg! idag gick jag till skattekontoret eftersom min deklaration (kallad selvangivelse här i norge) inte kommit.
en vänlig herre klickade lite på sin dator och såg att jag var en av de som tvingas betala tillbaka. ojrå tänkte jag. sedan sa den vänliga herren att jag får göra vissa avdrag eftersom jag är invandrare så nu ska jag få tillbaka pengar istället. fint.
tjänade lite över 400 lökar innan skatt förra året. var tog de pengarna vägen? 120 av de där lökarna blev skatt, men resten?
en sko för tre lök, en resa för tio, en resa för fem, kläder för hundra och minnen värda en miljon. jag hade kul och det är huvudsaken!

drog en promenix ut till nordnesparken idag. fan vad fint det är i denna lilla stad alltså! stod och såg på havet medan mitt hår fick fladdra i vinden och tänkte att det här är fan livet. i sommar tänker jag hänga i nordnesparken varje liten ledig solstund.
ta med en bandare och en filt, en termos kaffe och en bok och bara njuta naturen! nu har trädet utanför min fönsterdörr fått tre knoppar och jag känner att sommaren är rätt runt hörnet så om tre veckor är det jag som tar årets första dopp! ehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar