måndag 2 februari 2009

då jackan är guldet i kylan

idag var jag tvungen att unna mig någonting nytt igen. det är svårt att inte låta sig frestas då man har en tjock plonka, full av dricks var dag. det jag unnade mig var två nya vinterjackor, en trevlig skjorta och en trevlig kofta. trots att jag har säkert tjugo jackor sedan innan så kan en fin jacka aldrig slå fel. nu fick jag två. vardagslyx.

tänkte passa på att säga, till er som inte känner mig, att jag verkligen inte är någon bortskämd liten snorunge som piffar upp vardagen med pappas kreditkort. så är det inte! jag har under hela mitt liv fått ärva kläder och aldrig levt i överflöd, fram tills nu.
förmodligen är dessa år i norge de enda åren i mitt liv då jag faktiskt kommer ha råd att köpa vad jag vill, när jag vill. anledningen till att jag också har det är för att jag jobbar hela tiden. sextio timmar i veckan, var vecka. jag är ledig EN dag i månaden och det är i princip allt. de pengar jag kastar i sjön är alltså pengar jag sliter för var dag och då är det verkligen mer än ok att få handla det jag vill utan att någon drar på läppen.
nu var det sagt.

hur som helst. sitter och försöker bränna "the wackness" på dvd från julias dator. det går verkligen inte som planerat.
jag som verkligt gärna skulle se the wackness idag alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar