torsdag 19 februari 2009

torsdag och trassel

imorse vaknade jag klockan 05.15 och trodde att det var krig. flaxade omkring i tre sekunder innan jag förstod att min nya väckarklocka verkligen är skrämmande. effektiv, men skrämmande. jag fruktar alla mina kommande uppvakningar men antar att klockan är en god framtidsinvestering.

någonting som länge stört mig är kylan i mitt hem och när inte värmen kommer till mig får jag komma till värmen. köpte ett par asfula tofflor idag. dom är verkligen asfula. fast, vill man vara varm får man vara ful. deal. lasse fick föresten också ett par av de asfula tofflorna. vi kan vara fula ihop.

nu sitter jag hemma och räknar ner timmarna tills jag börjar jobba igen. lurar på om min och lars helkväll jag fick i födelsedagspresent är alternativ ett på lördag eller ifall vi kanske borde packa kapsäcken och åka hem till ole som bjuder på chili-fest i fastans ära. känner mig lika splittrad som ett sönderhugget träd. hey, mitt mål har ju varit att få lite vänner här, men samtidigt så är jag mer än nöjd med att ha lasse vid min sida 24/7. ole dole doff!

-

justja. den senaste veckan har vi fått besök av ett ungt par på bageriet. de köper varsin varm choklad och sätter sig sedan i en hörna och grovhånglar i tre timmar. alla tanter och gubbar blir stumma av chock och jag har undvikit att passera hörnan där de sitter eftersom jag på sistone blivit en blyg människa som inte vågar säga till folk att sluta grovhångla.
jag har alltså bara gått där och sett deras tungor rulla som bowlingklot på en bowlingbana. hemska syn.

som tur är tyckte även frode likadant. idag tog han till på skarpen och bad dem skaffa ett rum istället för att blotta deras kärlek inför hela vida världen. bra chef.

aja. hejrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar