onsdag 18 februari 2009

som en hand i handlare

äh men det var ju som hittat! jag efterlyser ny musik och som svar släpper herr condon nytt.
för er som inte vet vad jag talar om: beirut! sitter nu och lyssnar igenom "march of the zapotec" och blir återigen kär i lilla söta condon och hans mystiska stämma. som om det inte vore nog med beirut så bjussas vi även på realpeople (enligt last.fm ett tonåringsprojekt mr c halvt återupptagit). hallelujah, detta är bra! realpeople är min nya hype!

kom hem och upptäckte att min mjölk var uppdrucken men orkar verkligen inte irritera mig på det eftersom jag och lasse praktiskt taget alltid nallar "ingredienser" av varandra. synd bara att min kopp te står redo för en liten skvätt och att jag måste låta teet få hoppa i vasken istället för i min mun. det hade varit uppiggande med en liten skvätt åtminstonde. aja. jag lämnar det.

imorse försov jag mig igen. jag sov rätt igenom mobilalarmen, tusen telefonsamtal och min väckarklocka.
ångesten låg som ett svart moln över min stackars halsbränna då jag vaknade fyra timmar senare än planerat och insåg vad som hänt. igen.

den senaste tiden har min hjärna börjat ignorera mina alarm. (och det är minst tio stycken, serri!) jag hör dem inte. inte ens lite. jag bara sover och sover. minns att jag hade samma problem under gymnasiet och att det bla. var därför jag kom så jäkla mycket efter i skolan. nu kan jag liksom inte ignorera mina förpliktelser för då får jag sparken från jobbet och det är inte något alternativ. därför har jag köpt en väckarklocka som jag garanterat kommer vakna utav! nu är det slut på dåliga ovanor (som jag förvisso inte kan styra det minsta lilla) och jag ska härmed alltid komma i tid!

blablabla. ute är det 40 cm hög snö och arbete nummer två kallar. vi ses hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar