onsdag 25 februari 2009

i ett knappt existerande samhälle

trots en grå himmel prackade jag och lasse på oss våra fräschaste joggingkläder och beslutade oss att ta turen till hundvåg, som enligt rykten skulle ha blivit belönad med en bootsbutik. boots är ju kanske det bästa jag vet och lite regn är garanterat värt att genomgå för att nå himmelen av skönhetsprodukter. så vi gick, och solen kom fram. det är vår får schåre!

efter en timmes promenad (väl i hundvåg) upptäckte vi, till vår besvikelse, att boots-butiken var 1x1 meter stor och att den dessutom enbart innehöll tandkräm. varför öppna en boots om man bara har i åtanke att sälja tandkräm? lustigt. så vi promenerade hem igen. jag har stekt pannkakor och tittat på "upp till kamp". upp till kamp är verkligen en gyllene pärla! nu är jag trött och längtar fram tills det är dags att krypa ner och göra dagen till natt. synd att klockan bara är sju och att jag redan har duschat en gång idag.

reflekterade lite över hur sorgligt det egentligen är att alla inte får chans eller möjlighet att upptäcka hur vår spännande värld ser ut. somliga nöjer sig med det de redan har och stannar på samma plats hela livet. jag är glad att jag aldrig blev sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar