fredag 6 februari 2009

med tobak rätt i strupen

i morse vaknade jag med en djup och rosslig hosta i halsen. det är alltid mysigt att hosta upp lungorna så jag tackar gud för denna gåva. tack! jobbar dubbelt var dag denna vecka så jag har inte tid att duscha längre. mitt hår har blivit en stor dreadlock och jag funderar på att matcha frippan med en ståtlig rastafarimössa och därefter helhjärtat enbart lyssna på vår vän bob marley. vilken hit det skulle bli.

vill göra klart för er läsare att jag inte gått och blivit deprimerad på senare dagar. det är bara en lite mörkare tid som klivit in i mitt liv för stunden och kombinerat med snö så förstorar jag mina vardagsbekymmer här för er. jag ska sluta och hedanefter vara en helt ärlig bloggare! ingenting överdramatiserat, ironiskt eller ens lite påhittat ska få plats här. inga lögner och heller inga önskedrömmar är välkomna. jag är härmed REN!

äh jag vet inte, om nu sanningen ska fram så lider jag helt enkelt av lite vanlig beslutsångest. jag har min framtid planerad in i minsta detalj, frågan är bara när jag ska lämna nutid och ägna mig åt den planerade framtiden. i höst? i vår? nästa höst? imorgon? jag siktar fortfarande på malmö i augusti men kan ändå inte låta bli att bläddra igenom de alternativ som finns framför näsan på mig. jag har ju hela världen i mina händer och kan ju fanken göra vad jag vill med mitt kapital och lite planering. bergsklättring på nya zeeland kanske vore nåt att hänga i granen? voluntärarbete i sydamerika är säkert nyttigt? jordgubbsplockning i finland kanske får mig att utveckla nya talanger? aja. jag avvaktar februari ut och sedan måste nog dessvärre ett beslut fattas angående min framtida vistelse här norge iallafall, sedan får vi se.

påtal om beslut så har jag och lasse beslutat oss för att åka till paris i mitten av mars. närmare bestämt den tolfte. resan är bokad och betald och jag ser verkligen fram emot att återigen få strosa runt i en av mina favorita städer.
ohlala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar