fredag 13 februari 2009

fylleslag

hola blogg! idag är jag varken bakis eller trött. jag har varit på jobbet, färgat håret, lyssnat på tilly and the wall och dessutom rakat mina stackars föredetta överbehårade ben. nu har jag suttit och plinkat på guran en stund och tänker att jag snart fan får till det! ikväll är det jobb som vanligt men efter det så är jag nog till och med upp för en superfylla. det var inte igår. höhö.

det mest roliga jag vet är när jag för över x antal norska kronor till mitt svenska konto och att sedan se dessa kronor nästan duplicera sig. jag blir rik, you know it!

idag läste jag en artikel i dagbladet om erlend öye. den där erlend tänkte jag då, vem är egentligen han att jubla över?
minnena drar tillbaka till emmaboda (var det 2005?) då jag, lisanja och random snubbe satt i frukostcampet och surplade rödvin ur självaste påsen. erlend hade frukostspelning och brevid oss satt halva sveriges prettoelit och tindrade med ögonen över denna norska goding. varken mina, lasses eller herr randoms ögon tindrade. vi skrattade och stojade som några andra fyllekajor och tyckte denna erlend mest var en tråkig glasögonorm. när erlend senare frågade den pretantiösa publiken ifall någon hade ett önskemål om låt han skulle spela så bräkte jag och min skara ut att vi ville höra akons "mr lonely".
eftersom erlend förmodligen bara lyssnar på okommersiell musik så hade han ingen aning om vilken pärla vi stackar fulla satar önskade oss och efter den dagen har jag alltid haft ett vemodigt intryck av denne öye. just för att han inte spelade akons mr lonely. så det kan gå.

hur som helst, erlend och hans whitest boy alive spelar iallafall på "bylarm" i oslo denna helg. jag hade ruggit gärna åkt dit och dansat till den eminenta lineupen man lyckats få till men det får helt enkelt bli en annan gång. nu är jag ju här och här sitter man fast.

1 kommentar:

  1. Haha MR.Lonely var verkligen Emmaboda2005! Han borde varit mindre tråkig och vetat bättre!

    SvaraRadera