måndag 30 mars 2009

med månadens sista måndag i bagaget

igår bytte jag ut mina servitriskläder mot en ståtlig kockuniform och hoppade istället in i köket för att laga chokladkaka till oss söndagsarbetare. självfallet kunde jag inte avsäga mig mina bord jag hade att servera men vi kan enkelt konstatera att de glömdes bort en smula då jag stod mitt i smeten och smälte choklad. eminent kaka! eminent söndag!

när kvällen nått sitt slut fick jag ett klagamål från det frustrerade fjortisgänget på bord nummer trettiosex. att jag inte hämtat is till dem tyckte de var förfärligt dålig service och som plåster på såren utnämde jag och trond mig till servitrisen från helvetet.
den var god.

idag har jag jobbat halva dagen och sovit resterande tid. steg nyss upp efter en fem timmars powernap och nu är jag redo för kvällen! här ska det tvättas, diskas, dammsugas och piffas upp! tillsammans med lite grandaddy och lite tvål blir nu mitt hem fint igen. wooka!

-

kan föresten inte förnimmas att jag lagt upp rough bunnies här i bloggen. antingen måste jag varit full eller så måste någon annan gjort mig den tjänsten. märkligt, huh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar