torsdag 26 mars 2009

grannosämja

vet inte om jag tagit upp detta ämne innan, men det känns bekant så jag antar det. det handlar om våra nyinflyttade grannar! jag hatar dem av hela mitt hjärta! jag hatar dem så mycket att jag måste binda fast mig själv runt köksbordet för att inte gå och hugga ner dem med någon av våra slöa brödknivar.

först och främst tänder de våran hallampa! ok, fine om de vill ha lite ljus såhär när vintern fortfarande trycker, men om de nu ska snylta på min och lasses el så kan de åtminstonde ha hyfs nog att stänga av lampan då de inte ens befinner sig i min och lasses tamburin. var kväll (utan överdrift) när jag kommer hem från jobbet står lampan där och lyser. var morgon när jag går till jobbet står lampan där och lyser trots att jag arbetar hårt för att hålla lampan släckt.

om det endast hade varit lampan som fått mitt hat att brinna så hade ni mer än gärna fått anse mig vara barnslig, men detta blir värre.. irritation nummer två bygger på att våra nyinflyttade grannar inte låser dörren efter sig. de låter vår ytterdörr stå öppen för uteliggare, polacker och andra kryp. de blottar hela min existens genom att låta vår ytterdörr stå olåst. de gör min vardag oskyddad och sårbar (eh) genom att låta vår ytterdörr stå öppen. fan. jag är som en föräldralös fågelunge i mitt eget hem. rädd och ledsen.

irritation tre föddes för några år sedan. jag snackar om en unge. en ful unge som fått för sig att hoppa upp och ner i golvet från att klockan slår femton.noll.noll fram tills att klockan slår sexton.trettio! i skrivande stund skakar taket oanför mig och rätt vad det är ramlar väl lampan ner i min stackars skalle och jag dör en för tidig död pga. detta fula kid.

irritation nummer fyra. DE HAR TV-RUM OVANFÖR MIN SÄNG! hela natten satt de nyinflyttade grannarna och glodde på nån skräpig gorillafilm och hela natten låg jag vaken pga. detta. jag har sovit tre timmar på två dygn och detta bara för att ett äckligt par valt att bosätta sig ovanför mig. jag får krupp. seriös krupp. jag begår självmord om detta kommer fortgå under tiden jag bor här. min nattsömn är det mest värdefulla jag har och utan den är jag körd. jag vill inte vara körd. snälla gud, have mercy on me, gör så att de nyinflyttade grannarna flyttar lika snabbt som de flyttade in! nu ska jag sova, hej!

1 kommentar:

  1. Hej jag vill gärna komma i kontakt med dig eftersom jag arbetar med Grannfejden på Tv3. Om du vill berätta lite mer om dina grannar, maila mig.
    rosi.hellquist@strix.se
    Mvh Rosi

    SvaraRadera