tisdag 6 december 2011

med blickar mot sommaren

tjena blogge! jag tvättar och dricker mangojuice samtidigt som jag spelar yatzy, lyssnar på vivian girls, bloggar och röker ciggisar. värsta multitaskingen! det är redan tisdag och imorgon efter skolan ska jag provjobba på ett jobb jag vill ha. ba håll tummen dear folks!

primavera sound har redan lyckats boka lite heta akter (wilco, beach house, björk, jeff mangum, spiritualized, the xx, sbtrkt osv osv) och jag har blivit taggad. tydligen så är den där lilla hässleholms-festivalen samtidigt men de har typ bara skrapat ihop lars winnerbäck och det är ju ingenting man direkt hänger i granen så jag vet hur alla bör prioritera. vem stoppar du i julgransstrumpan typ? lasse vs beach house mfl?

snart är det föresten nyårsafton men vad gör man egentligen på en nyårsafton i sverige? har spenderat de senaste åren i norge och det har varit typ megafest med strob och rökmaskin och alla har stått på kullen klockan tolv och skjutit raketer ända upp till månen. här i malmö finns det inga kullar så frågan är var man tar vägen istället? lovis och lisanja kommer hit och kanske har de svaren?
schysst föresten att vi kan vakna upp tillsammans på nyårsdagen, sådär bakfulla och jävliga med ett helt års bakfylleångest i morgonspyan. wä, jag längtar faktiskt inte.

i helgen ska jag vara huslig och måla och spackla hade jag tänkt. om någon vill hjälpa mig tar jag tacksamt emot ett handtag i utbyte mot lite vin och en utsökt måltid. någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar