torsdag 8 december 2011

dramatik i vardagen

hej bloggy! för en stund sedan stod jag och var duktig och sorterade ut diverse plagg ur min garderob.
jag var i världens gallringsmode och hade ratat säkert trettio plagg då en enorm spindel kommer springade rätt ut ur påsen med nytvättade kläder!

eftersom jag är sådär sjukt rädd för spindlar så uppstod såklart panik. i ruset och bruset lyckades jag dock samla mig såpass mycket att jag lyckades få tag i en färgpalett jag tydligen hade stående i mitt fönster men då jag väl var redo att gå in i strid var spindeln borta. hur en enorm spindel kan försvinna i en väldigt liten lägenhet är för mig ganska oklart men borta var den och mitt hjärta bultade. hårt. efter sisådär 30 sekunder visade den sig dock igen och tydligen trodde den stackars saten att min vita tisha var ett perfekt ställe att crasha lite på. ba ploff!

nu är spindeln död och jag känner mig helt utslagen. förmodligen så som folk med epelepsi känner sig efter ett anfall. kanske borde jag gå i någonslags spindelterapi om det finns sådant. jag blir ju så rädd att jag blir svag i hela kroppen, får panik och nästan börjar gråta och skaka och hyperventilera och typ vill sjunka genom jorden. schönt.

anyway. innan jag går tillbaka till mina sysslor passar jag på att ge er mews gamle dänga som ju handlar om en spindel. ba ploff:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar