tisdag 20 december 2011

när matematiken gör underverk

hej bloggen! idag hade jag den sista mattelektionen för året och helt plötsligt såg jag ljuset. vet inte vad det var som hände men allt blev så uppenbart och logiskt. x plus fyra, gånger x minus två blev x upphöjt till två plus två x, minus åtta. hänger ni med? (x + 4) (x - 2) ja jävlar alltså, där satt den!

jag har egentligen aldrig haft problem med matte, jag har bara varit lite förvirrad kan man säga. ekvationerna har aldrig varit logiska och jag har tidigare inte riktigt kommit underfund med vad de egentligen ska vara bra för. vill inte påstå mig veta det nu men jag förstår nog det stora hela och hur man räknar ut de där snablans talen. ba x gånger x blir x upphöjt till två och x gånger x gånger x blir x upphöjt till tre. smart!

funderar på att skriva en liten lista över mina tjugofem bästa låtar för året och kanske gör jag det. eventuellt kommer inte alla låtar vara från i år men det får funka i alla fall. vi hörs sen när jag har trixat fram den då! ciao bella och belladone eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar